Allra käraste syster

Lilla Fröken T - sommaren 2006

Lilla fina syster, du är så söt när du somnar på min arm efter en lång dag. I stjärnbeströdd festklänning och med blonda lockar i fin frisyr. Tack för att du finns, jag älskar dig!

Cherry Ames

Jag hittade tre Cherry Ames-böcker på mitt lokala Myrorna häromdagen, blev så glad!
Så nu läser jag om modiga sjuksköterskor varje kväll, och njuter av de fina omslagsbilderna och typsnitten!
En liten dos lycka!
(bilden kommer härifrån)

Sommarkänsla igen

Är trött på kylan nu. Orginell åsikt såhär i slutet av februari.
Längar tills det blir sommar så jag och Herr E kan fortsätta att upptäcka Sverige, blir ännu en roadtrip, detta år till Gotland!
För att minnas hur 2010 års resa var tittar jag på dessa bilder.
Äter ägg en tidig morgon i Skövde
Kramar Picassostaty i Kristinehamn



Carl Larsson-gården


Den klassiska skylten


Fyra av Carl Larssons barn


Och nu ville inte bildprogrammet ladda upp fler foton av min sommar. Kanske lika bra det, de får mig att längta så mycket efter varma solstrålar i ansiktet, ljumma kvällar och havsbad.

Utseende vs sätt

Visdomsord av man bakom mig på bussen: "Det man ser först är utseendet, inte sättet. Utseendet, utseendet inte sättet, det kommer sen. Utseendet..."
Mannen var förståndshandikappad och pratade rakt ut, men visst har han rätt i det sa, trots allt.
Det är ju uppenbart och ingenting man kan göra någonting åt egentligen.
Till min egen förskäckelse upptäckte jag att jag tyckte att han såg otrevlig ut för att han var..., ja, ful.
Vad lite man vet om sig själv.

Luktar illa


Overallsinvigningen är ett ypperligt tillfälle att hälla äckliga och illaluktande vätskor av alla de slag över de nya studenterna. Uppskattas alltid, framförallt av oss överkursare!
Jag hällde en blandning av blå läsk, tabasco och crabfish över de små liven.
De måste få veta att de lever!
Även jag luktar illa nu, underligt, minns inte att jag spillde något på mig själv.
Det är sånt man får ta!

/ Martina

Sommar och Falkenberg

Förra sen-sommaren gjorde jag och Herr E en dagstur till Falkenberg, det var jättemysigt och jag vill gärna åka tillbaka dit igen.
Falkenberg har också ett härligt litet museeum, där vi tog en massa kort på den fina 50-talsutställningen. Rekomenderas!

sist men inte minst...museets kakor!

Overallsfunderingar i natten

Har vänt på dygnet, så jag är pigg och arlert kl tre på natten. Tur att jag har (massor att göra typ städa) inte har något vettigt att göra innan overallsinvigningen kl 17 imorgon.
Ska bli roligt att träffa alla HUMare på samma gång, dessutom är det alltid kul att inviga overaller.
Bilderna nedan är från min egen overallsinvigning 2008. Den var rolig den!

Fina ovvar innan invigningen


Jag dricker något konstigt, antagligen alkoholhaltigt


Rullar runt medan Cizzi ger mig ännu mer dricka


aaaj!!

RSS 2.0